mandag 11. oktober 2010

Uganda er ekte vare!

Jeg er virkelig her, jeg er i Uganda!
De første dagene har vært utrolige! Jeg har opplevd så mye allerede nå, og jeg skal prøve å fortelle dere om noen opplevelser. Gjennom å vise noen bilder :)




Så her er vi på flyet, jeg og Ragnhild Camilla. Det var en god og lang flytur - men jeg sov masse og så på film. Så det gjorde ingenting :)


Så er vi framme, vi blir møtt på flyplassen av Supervisoren til Kikki og Birgit, også kommer Salome, Ketty og Stella fra Hald - det var koselig!
Her sitter jeg og Naomi på minibussen som henta oss på flyplassen, veldig spente på Uganda!! Sånne minibusser finner du overalt i hele Uganda,  de står og sier de skal en plass - så fylles de opp med folk - ofte fler enn lovlig og alle er uten belter. Første natt i leiligheten endte i samme seng, under ett lite myggnett. 
Dette pga for små myggnettinger til de store sengene våre, hehe! 
Vi lå med hodet og armene inni myggnettingen, mens beina var utforbi - 
og jeg var full av myggstikk dagen derpå - hehe!



Her er vi på besøk på Strømmekontoret og har møtt
mange koselige folk som veldig gjerne vil ta godt vare på oss.


Og her er Strømmekontoret, hvor jeg og Naomi har kontor.


Dette bildet beskriver situasjonen
vi var i så utrolig bra! Vi var på en
restaurant på et hotell og skulle ha et
raskt måltid før spilling av Party Alias.
Men her i Uganda er det stadig endring
i planene, og det endte med 2 timers
venting på en spaghetti tallerken!
Her har Kikki endelig fått sin mat ;)

Her er noen bilder fra dagen i Dyreparken, fredag. Enjoy!





















Her er da trafikken i Uganda! Du kan si at det er litt kaos.. Hehe, Boda bodaer overalt - som er mopeder for dere som ikke vet det. Og folk kjører helt vilt, kjempe fort og uten setebelter! Også utrolig mange folk - overalt! En stor forandring fra lille Lyngdal :P
Dette er utsikten fra leiligheten vår. Vi bor i 3.etasje og huset vårt blir kalt: The pink castle!
MARKEDET!




Dette er altså bilder fra "The market" her i Kampala. Her selger de absolutt alt! Og det er tett i tett med folk, klær, mat og sko. Her finner du folk som roper Mzungo Mzungo, how are you?? Mzungo betyr altså hviting. Så du blir godt lagt merke til kan du si. Men det er koselig, fordi de hilser - noe vi i Norge er dårlige på! Her har vi vært 2 ganger nå, og det blir nok flere :)

Så jeg har det veldig bra her i Kampala :) Vi har også vært med på en gudtjeneste i Calvery Chapel! Det var utrolig bra - og vi skal joine gospel koret :D Det blir helt konge - følte meg skikkelig hjemme der. Så gleder meg til å bli med i den kirka!

Dette var da litt fra de første dagene i masse bilder :) Ble litt rotete, men skal prøve å skjønne litt mer av hvordan ting fungerer etterhvert :) Så skal jeg prøve å oppdatere ofte!
Snakkes ;)

6 kommentarer:

  1. Så gøy å se og lese! Utrolig hvor mange folk jeg kjenner som går på Hald i år!! Du må hilse Kikki fra meg ;) Gleder meg til fortsettelsen av bloggen :)

    - Christiane

    SvarSlett
  2. Det va mange flotte bildi:)
    God bless

    SvarSlett
  3. Hei Marie Louise!
    Dette var skikkelig gøy å lese! Gleder meg til fortsettelsen, denne bloggen kommer jeg innom igjen ;)

    Du er god, du!

    Svær klem!

    SvarSlett
  4. Så gøy å lese!! Dette lover bra. Lykke til videre!

    Klem fra Turid

    SvarSlett
  5. Veldig artig å følge med på bloggen din. Hilsen tante Marit

    Gratulerer med dagen, Mie! Stooor klem fra Simen

    SvarSlett
  6. Takk for fin og interresant blogg

    SvarSlett