onsdag 23. mars 2011

De siste ukene!



Nå de siste ukene merker jeg hvor hjemme jeg føler meg her i Kampala. Alt er blitt  vanlig, ting går som normalt og det er ikke veldig mye som overrasker meg lengre. Men dette er virkelig ikke noe negativt, det er definitivt det som er godt med Uganda, at jeg kan kalle det mitt andre hjem. Dette blir et veldig enkelt blogg innlegg om hvordan jeg tilbringer dagene her nede.


På jobb, St.Martin barneskole har vi begynt med naturstier på torsdagene. Dette syns både vi og elevene er kjempe gøy. Vi har hatt det i tre uker nå, med forskjellige temaer. Vi har blant annet vært innom teamwork, HIV/AIDS og førstehjelp. Vi har grupper på 10, også går de rundt og svarer på spørsmål både skriftlig og praktisk. Det laget som får flest poeng er vinnerlaget og får en tyggis hver, så dette er jo kjempe stas! Når de vet at vinnerlaget får godteri følger de ekstra nøye med på det vi lærer bort ;) Bilder fra quizen vi hadde om teamwork og førstehjelp:

Elevene er så gira at de løper fra post til post!





Alle er like engasjert å skal hjelpe til

Kaste ball på bøtte
Vis meg hvordan gjøre CPR



Sitter dere?!

Jeg har fått meg mange gode venner, og jeg er med på mange ulike aktiviteter som volleyball, kor og kickboksing. Det blir litt trening, henging med venner og synging i løpet av ei uke. Jeg har vært med på volleyball turneringer, lært å bake mange ugandiske bakverk, vært på kor øvelser og sunget på scenen på gudstjenestene. 


Korøvelse

Bursdagsfeiring med venner fra koret, mat + kino!

Lagvolley turnering i Makerere

Beachvolley turnering i Entebbe


Duddies ;)

Hafsa og Sharon er mine lærere når det gjelder å bake

Frityrstekes!

NAM

Smaking av deig er alltid stor sukksess

Sharon gleder seg til browniesen fra Norge


Chapati

Obama chapati ;)


Naomi og jeg elsker mat! Og Naomi, du er den beste teamparteren <3


Jeg er virkelig blitt glad i Uganda, og livet her er så opplevelsesfylt! Jeg har enda en måned igjen, og jeg gleder meg til en måned til full av flere minner. 

2 kommentarer:

  1. Så gøy å lese om hvordan du har det!! Kos deg masse den siste tiden før du vender nesa hjemover:-) Gleder oss til å treffe deg!
    Klem fra Turid

    SvarSlett
  2. Du er så flink til å skrive å ta bilder, men jeg må si at jeg gleder meg skikkelig til du kommer tilbake! Du er herlig ML:D

    SvarSlett